9 november 2010

Dagens tips: Knyt upp sticken

Om man liksom jag har flera sticks, är det som bäddat för oreda om man bara ställer in dem i skåpet (eller var man nu förvarar dem) efter att man använt dem. De långa repen trasslar in sig i varandra och tar upp onödigt med plats, dessutom ser det inte särskilt prydligt ut. Här kommer ett simpelt, men nyttigt, tips för att få bättre ordning på din/dina sticks!

 


1. Gör en ögla av stringen och trä den över handtaget på sticken. Hur högt eller lågt upp den ska sitta beror på var du vill ha knuten, hur lång stringen är etc. Det är individuellt vad man önskar helt enkelt.
2. Gör en likadan ögla, trä den på sticken och dra åt.
3. Fortsätt att knyta tills du är nöjd eller tills stringen tar slut.
4. Du kan nu ställa sticken utan att stringen trasslar sig, eller varför inte hänga upp den på en krok! Du kan även göra så här om du vill träna med sticken utan att stringen fladdrar runt, då är det bara att sätta knutarna lite längre ned på handtaget så att du slipper hålla i dem.








6 kommentarer:

Anonym sa...

Ska tänka på detta när jag skaffar mig en stick som inte har blivit av än x)

Anonym sa...

smart tips, synd att jag varken har repgrimma, grimmskaft eller stick att träna på en häst.... eller häst överhuvudtaget :(

Anonym sa...

mkt bra tips, använder mig själv av det :)

andrea sa...

awesome! brukar göra en enkel knut typ, men detta var nycket smartare :)

Hanna sa...

mkt bra tips! man lär sig massor av nya saker genom att läsa den här bloggen :)

Anonym sa...

älskar din blogg :D